Friday, May 8, 2009

SeLaMaT HaRi IbU MaK!!!!

Salam....


Post aku hari ni mengenai mak aku...Semua yang kita ketahui 10 Mei ni kan merupakan hari ibu..Tapi bagi aku..apabila aku dilahirkan di muka bumi ini,setiap hari merupakan hari ibu..Melahirkan seorang anak merupakan pengorbanan yang paling besar..Jadi tak salahlah jika kita sentiasa menghargai mak ketika walaupun sesaat kerana tanpanya tak adalah kita dimuka bumi ini kan...betul!betul!betul!....Zaman sekarang ni kalau kita baca didada akhbar or majalah macam-macam kes antara ibu dan anak.Aku peliklah nape budak-budak zaman sekarang ni langsung tak menghargai mak diorang.Ada yang pukul mak sendiri,ada yang bunuh dan bla..bla..bla.....Pelikkan?
Ni rahsia nama mak aku..aku reka sendiri je...

L-Langkahnya yang sentiasa berani dan tabah menghadapi cabaran
I-Impiannya hanya untuk melihat anak-anak berjaya
J-Jari jemarinya sentiasa menadah memohon doa dariNya untuk kebahagiaan keluarga dan kejayaan anak-anak
A-Ada anak-anak yang sentiasa menghiburkannya dikala kesunyian...(yeke!)
H-Hatinya memang baik dan tulus bak sekuntum mawar putih
Nape aku sayang mak aku?
1)Sejak kematian ayah,mak lah tempat kami bergantung..Dialah mak n dialah ayah.banyak sungguh tugas yang harus dia laksanakan.
2)Dari kecil sampailah besar,dialah yang bagi kitaorang makan...kerana dia merupakan cheff kitaorang...
3)Apa saja anak-anak nak mesti dia tunaikan..selalunya bab-bab makanan la...Kitaorang taklah minta macam-macam coz kitaorang hanya budak kampung yang tahu kesusahan mak ngan ayah..Sebut je nak makan roti canai..mesti dapat la....buat sendiri tau.Memang bertuahlah jadi anak cik Lijah ni...hehehehe
4)kalau ada mesyuarat ke kat sekolah mesti mak yang pi..Sebut je memang die akan p la....Walaupun mesyuarat tu tak la penting sangat.Kadang-kadang tu hari hujan pun dia p jugak.Naik bas tau..Sedih la nak cite...


Sebenarnya terlalu banyak pengorbanan seorang ibu sehingga kita tak tahu nak huraikan camne'..macam mak aku...
mak terima kasih kerana tak putus-putus beri kasih sayang pada kami adik-beradik...Luve You....
Nukilan
iena
8/5/09 jumaat
8 pm

No comments: