Monday, July 20, 2009

KeNaNGaN Di PaCHiTaN

SaLaM...........

Hari ni aku letih sangat coz seharian mencari iklan dan berjumpa client untuk advertise kedai diorang dalam berita kampus...Yang paling sedih,berbuka puasa atas bas..........buka puasa makan angin je..huhuhuuhu.Singgah masjid dan tunaikan solat....Pas tu kitaorang terus ke sungai 2....Erm....akhirnya berisi jugak perutku yang kosong ini...Ergh..alhamdullilah..Kenyangnya..syukur padaMU Ya Allah atas rezeki yang kau berikan.Amin...
Petang tadi sebelum memulakan operasi mencari iklan...aku mesej ngan kawan lama...si Ewan..Awal perkenalan masa Radio Klasik antar aku pi HomeStay kat Pachitan N.9....Erm..budaknya baik je....Tiba-tiba ingat kenangan kat sana..Nak saja tanganku ini coretkan apa yang ku lakukan di sana.....

Masa mula-mula nak ke Kg.Pachitan tu,mak eh...sesat la plak.....Call punya call tuan umah..uhmmm akhirnya jumpa jugak..Layanan yang diberikan memang best gler...Kitaorang dapat ibu ngan ayah baru...huhuhuhuh.Siap ada adik-adik lagi....
Banyak aktiviti yang kitaorang buat..Antaranya..berkenalan ngan orang kampung....Orang kampung kat situ baik-baik belaka...Yang pastinya tiada panggilan M.cik,M.long or something like that......Semuanya ditukar...jadi ibu,mama,umi.n soon on..hahahahha

1st time sampai tu,ayah bawa kitaorang p makan kat kedai yang special..pergh..sedap makanan kat situ...

Esoknya,awal-awal pagi dah tolong ibu wat sarapan pagi...antara menunya..hahahaha..bihun,cucur kodok pisang.....Sedap jugak makan tengah panas..Pas makan..bersiap sedia bagi ikan keli makan.Ayah ngan ibu ada wat bisness ikan keli...Semoga success ya kalian.



Pastu kiatorang berjalan-jalan melawat muzium tentera di Port Dikcson n.9..Ermmm..luas jugak muzium die..best la..jalan dalam terowong bawah tanah...nasib ramai..klau sorang bertuah la nak jalan dalam tu

Seharian di muzium..singgah la kejap kat pantai P.D....tenang je kena angin yang sedang lalu sambil membiaskan haba kesejukannya..purhhhhhhhhh...tenang dan damai bak selembut sutera dan cinta kain putih..hahahahahahah
lepas makan tengah hari,kitaorang p berjalan-jalan keliling kampung.....dlam syok-syok berjalan di tengah panas,alangkah best gler jumpa gerai ais kacang...yeyeyeyeye...Singgah n hilangkan dahaga jap.....
Petang tu ke jeti ......ngan budak -budak band muzik kampung tu.Diorang yang tunjukkan jalan..Baik-baiklah budak-budak tu..Suka dengan layanan yang diorang bagikan...Tq ar tuk sume...
hahaha...Aku suke aktiviti waktu malam..iaitu malam kebudayaan...1st aktiviti adalah makan nasi ambang..ni nasi jawa la...makan kongsi dalam satu talam..(kalau kat kg aku di kedah..makan cam ni orang panggil al-harkam)...hahahah..tapi kat sini..nilah budaya dan nilai yang cuba ditunjukkan pada orang luar.Lepas makan bermula la episod hiburan iaitu ada persembahan nyanyian,poco-poco dan tarian...uihhhh semangat sungguh orang-orang kampung ni nyanyi ngan menari....
Aku pun turut kena nyanyi la..........ni sume gara-gara abang pemandu yang bawa kitaorang tu.Suke ati die bagi nama aku kat dj pada malam tu..aku duet ngan budak kampung tu juga...Aku pilih lagu jangan pisahkan.....masa naik pentas tu tuhan saje yang tahu...bertapa gemuruh dan gementarnya diri ku ini.....Tapi aku gagahkan jua..hahahha.....nasibla budak tu orangnya sempoi n slamber..lega sikit aku rasa.lagipun dia selalu nyanyi klau ada apa-apa function kat kampung tu.....Budak tu namanya Ewan..........kat sinilah aku kenal dia....Aku harap suatu hari nanti aku akan jumpa die balik..hahahahahha..kata orang kawan biar seribu...baru hidup ni senang..
ni lirik lagu dier..aku suke lagu ni...so sweet..

Deddy Dores & Mayang Sari
Jangan Pisahkan

Biar cinta
Terhalang gunung dan samudera
Aku tetap
Memegang janjiku padamu
Biar jurang
Yang terjal ada didepanku
Takkan goyah
Sumpahku kepada diri
Kita bagai kumbang dan bunga
Hatiku pasti hatimu jua
Namun mengapa ada saja
Yang benci tulus cinta kita
Jangan pisahkan,
aku dan dia
Tuhan tolonglah,
ku cinta dia
Biarkan kami tetap bersama
Di dalam suka dan duka

nukilan:iena

No comments: