Tuesday, August 4, 2009

IbU..AyAh...KeNaPa BuNuH AKu...

Ibu ,ayah kenapa bunuh aku?....mungkin inilah rintihan sikecil yang baru beberapa saat menghirup udara di dunia telah pun dihantar semula kepada penciptanya....Tindakan ibu dan ayah yang tidak berperikemanusiaan menyebabkan si kecil ini meratap dalam kegelapan ditinggalkan keseorangan tanpa sedikit pun merasakan belaian kasih sayang daripada darah dagingnya sendiri atau orang yang melahirkannya......Sikecil dibiarkan terkubur tanpa ditinggalkan dengan khalimah 2 syahadah,tanpa badannya dibaluti kain putih dan tanpa didiringi talkin serta doa ...menambahkan lagi kesedihan sikecil.
"Mak,ayah..kenapa kau buat aku begini?kenapa biarkan diriku keseorangan?kenapa biarku kesejukan ?kenapa tidak kau peluk tubuhku disaat aku memerlukan?kenapa kau tidak pegang tanganku ini?..Sampai hati ...mak dan ayah buat aku begini.....Kenapa?hina sangatkah aku?Bencikah kau pada aku?Adakah aku anak yang membawa sial pada kalian?Jijik sangatkah diri ini sehingga kau berdua tak sanggup menatap wajahku,tidak sedikitpun matamu memandang mataku....tidak pun kudengar laungan azan di telingaku.......Ya Allah..adakah kelahiranku ini tidak diduga......Ya Allah,andai ibu dan ayahku masih ada didunia ini,Kau Ampunkanlah dosa mereka dan Kau berikanlah mereka Hidayah,supaya kelak mereka berada di jalan yang benar...Mak, ayah terima kasih kerana melahirkan aku didunia ini walupaun aku sudah tidak dapat mengecapinya lagi.Aku gembira kerana menjadi sebahagian daripada diri kalian..."
Mungkin inilah kata-kata yang akan terucap daripada mulut sikecil atas apa yang dilakukan terhadap diri mereka.Dibiarkan keseorangan dan sedikit pun tidak mendapat sentuhan....daripada seseorang yang bergelar ibu dan ayah........

Wahai si kecil,andai diriku ini menemui kalian yang masih hidup,pasti aku kan memeluk dan mengucupmu walaupun aku tidak tahu asal-usul keluargamu.Percayala...ada orang lain yang menyayangimu..................
nukilan:iena

No comments: