Wednesday, August 26, 2009

CoMeL BaNGaT...

Salam……

Baru-baru ni aku cuti seminggu.Seronok sangat dapat balik kampung.Yela.1st ramadhan tu dapat bukak ngan family.Masa aku balik kampung tu,kakak aku yang tinggal kat Terengganu tu pun balik gak..Alamaknya..riuh rendah la teratak Bondaku….hahhaha…
Masa cuti tu,aku banyak habiskan masa melayan si kecil yang memerlukan belaian seorang wanita seperti aku ni…..hahhaha..Sapa lagi..anak2 sedara.Penuh rumah….Nak citer sikit pasal perangai diorang ni…


Yang 1st tu namanya Nurin Farisha.Dah bermur 7 bulan….Orangnya cute bangat cam anak mami…Tapi klau buat perangai memang dah x cute..1 sen pun dh xleh pakai.Klau dier tengok kitaorang makan ,nangis2 nak juga..tak kira la makan nasi ke,roti ker or smething like that..Klau dah dapat mesti ketawa….sampai bunyi..Ahhak..Ahak….lebih kurang cam tu la….Lagi satu dier suke mengeluh..buat bunyi..hai….Apa2 pun bunyi yang dier buat memang cute.Kadang-kadang bila dier buat perangai memang geram,tapi bak kata pepatah,kanak-kanak itu mengajar kita erti kesabaran…ermm

Yang tengah tu namanya Muhammad Danish Naim.Baru berumur 4 bulan lebih.Aku suker sangat pegang dier coz diam je.Tak banyak ragam….Tapi yang membuatkan aku x larat adalah berat badannya yang kini mencecah 6 kilo lebih..hahhahahahha…Nak lambung pun boleh patah tangan..Yang ni pula tak dapat dinafikan muka dier Chinese look…tak macam muka mak n ayaha dier..(tak caye..tak caye…).Kiranya dier ni seorang yang sangat baik kerana buat kita tenang je….hehhehe

Ok.yang last ni nama dier panjang sikit…klau berbelit lidah nak sebut maaf ye..Nur Hidni Qistina Najwa.Umur dier lebih kurang Nurin 7 bulan.Yang ni lagi la banyak ragam.Penin-Penin.Kat kitaorang ni dier tak nak sangat,mungkin sebab jarang balik kampung.Klau makan ,mama dier suap lambat-lambat pun dier meragam.Kadang-kadang tu geram gak.hahhahah…Tapi cute sangat.Tapi klau nak bergambar ,baik je dier..tu hah..muka nak masuk camera….Samala ngan Nurin…
Persamaan ketiga –tiga budak yang cute ni,diorang lahir dalam tahun yang sama..iaitu tahun 2009.Alamatnya t skolah pun sklali la..Cuma tempat je lain…Pendapat aku la…bila diorang nak ambik exam penting cam UPSR ker,PMR ker or bla..bla..bla..Mesti mak n ayah diorang ni dok tnya anak ang dapat bpe A?,exam camne.?.n macam2 lagi la……………klau aku….xnak laaa..hahhahahhahah..Tunggu je la diorang besar nanti.huhuuh
nukilan:iena

No comments: