Monday, April 13, 2009

HaRi PeRTaMa MeNeMPuH ExaM...

salam.....
Hari ni adalah hari pertama exam tuk school paper aku...iaitu YKT213...Memang semangat la nak jawab paper tu.bukannya apa..coz lecturer aku dah bagi siap-siap soalan die...Perghhhhh..walaupun bagi soalan...punyalah susah.Berhari-hari jugala aku discuss ngan member-member coz nak cari jawapan tu...Bila tanya sume orang mesti jawapan lain-lain...tak tahu la nape ek...Tu la kata orang lain orang lain fikiran..ermmm..betul!betul!..Aku rasa sebab tajuk paper pun komunikasi,kuasa dan konflik...so memang konflikla nak jawab soalan ni..
Pagi ni dengan gayanya aku menuju ke dewan peperiksaan dengan hanya memakai seluar jeans dan baju t-shirt dan juga aku sediakan baju sejuk coz..memang conformla dalam dewan indah tu sejuk..Dengan bangga aku melangkah masuk ke dalam dewan dan rasa kedinginan air-corn menusuk ke tulang...Pas duduk je kat tempat aku..cepat-cepat pakai baju sejuk...maklumlah sejuk..suke!suke!
Mak oii......tengah selesa menjawap soalan tiba-tiba pop!!!..Argh........black-out plak...Perghh...panas gler masa tu...memang masa tu sume student sibuk berkipas menggunakan kertas coz tak tahan dengan kepanasan yang melanda...aku sedikitpun tidak menghiraukan apa yang berlaku dan teruskan menjawab solan.Aku tahu memang x sempatla nak jawab soalan klau asyik berkipas....Lebih kurang setengah jam...arghh..aku memang panas gler la.rasa cam buat exam dibawah cahaya matahari kat tengah padang.Dengan keadaan yang berpeluh.aku terpaksa akur dengan membuka baju sejuk..tapi buka sebelah tangan je tau....huhuhuhuYang sonoknye kitaorang dapat air kotak milo...Maybe tak nak kitaorang tension kot dan kurangkan kepanasan kitorang..Yeyeye..janji dapat minuman free.Thanx ya......
Lebih kurang 1 jam barulah letrik ada balik...uhmmpp alhamdullilah laaaaaaaa...Aku macam biasalah meneruskan tulis jawapan sampai titik terakhir....dan.."Anda dikehendaki meletakkan pen dan kertas akan dikutip sekarang"....nasib baik sempat siap....
Perasaan ni legalah sikit coz satu paper dah lepas..sok paper LSP 403..paper b.Inggeris..harap-harap boleh jawap dengan tenang...
"Ya Allah berikanlah ketenangan pada hambamu ni....dalam menjawab peperiksaan"..
-AMIN-
Nukilan
iena
13/04/09 (isnin)
9pm

No comments: