Saturday, April 4, 2009

BuKiT BeNDeRa...AkU DiSiNI...!!!!!

Salam sayang untuk sume.....
Memang dh lama giler aku tak update blog ni..........sibuk sangat sampai x sempat...tambah2 lagi internet low gler..hai masalah-masalah...Kesian plak tengok blog ni yang dah lama dibiarkan sepi dengan cite yang nak basi ni...............hehehehehe

Ok....hari ni aku nak cite pasal BUKIT BENDERA (Penang Hill).....Setelah 2 tahun berpijak dan menuntut ilmu di Penang ni...baru aku berkesempatan ke Bukit Bendera.....Masyaallah....cantik sungguh ciptaan Yang Maha Esa.....aku memang terpegun melihat suasana tersebut.... tak sangka atas Bukit tu rupa-rupanya ada kawasan penempatan penduduk kat situ.....Kebanyakkan anak-anak penduduk kampung kat sini ke sekolah menaiki keretapi yang disediakan....wah canggih juga ek budak-budak kat cini......kat cini aku nak cite sikit serba serbi mengenai Bukit Bendera ni....
Bukit Bendera merupakan sebuah kawasan Parlimen di negeri Pulau Pinang, negara Malaysia. Negeri pulau pinang terletak diantara negeri Kedah dengan negeri Perak di utara Semenanjung Malaysia.
Mempunyai ketinggian lapan ratus dan tiga puluh meter di atas
Georgetown, puncak Bukit Bendera (Bahasa Inggeris: Penang Hill) menyumbangkan tempat nyaman yang membolehkan pelancong-pelancong mengasingkan diri daripada panas melekit di bawahnya.

Secara umumnya, ia lima darjah Celsius lebih dingin daripada garisan laut. Dari kemuncak, para pelancong boleh ada penglihatan yang menakjubkan ke bawah seluruh pulau bahkan juga ke tanah utama di seberang laut. Ia terdapat taman yang menyenangkan, pondok berfesyen tua, restoran dan penginapan, sebuah kuil Hindu, seta Masjid Muslim di puncaknya.

Ni.......aku nak kongsi gambar-gambarkuh di bukit bendera dengan korang sume........

ni kat pintu masuk bukit bendera
Wah nampak Happy je.....

ni la pemandangan dari atas bukit bendera...cantikkan!!!!!

iena..

30/3/2009(isnin)

12 a.m

No comments: